گــزارش

سرگردانی پرونده میوه های قاچاق در بین سازمان های مسئول
یکشنبه, 02 اسفند 1394
غرفه‌داران میدان تره‌بار از فروش میوه‌های قاچاق منع شدند                       سرگردانی پرونده میوه های قاچاق در بین سازمان های مسئول در پی ورود میوه‌های...
استقبال خوب علاقه مندان کتاب علی رغم کاستی های شهر آفتاب
یکشنبه, 19 ارديبهشت 1395
"اقتصاد ملت" از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب گزارش می دهد؛استقبال خوب علاقه مندان کتاب علی رغم کاستی های شهر آفتابمعصومه صالحی بیست و نهمین دوره نمایشگاه...
ایران خودرو بر فراز دنا
یکشنبه, 24 آبان 1394
نگاهی به سومین خودروی ملی ایران خودروایران خودرو بر فراز دنا همیشه برای رسیدن به بلندترین قله، باید از قلل کوچک و ارتفاعات پایین تر عبور کرد. ایران خودرو این فتح را...

یادداشت

اُفول فینگیلیش!
سه شنبه, 24 فروردين 1395
اُفول فینگیلیش! شاید یکی از دستاوردهای پنهان اپلیکیشن‌های ارتباطی را بتوان دوری جستن کاربران این ابرازهای ارتباطی از رسم الخط «فینگیلیش» نامید.
برجام، فرجام تولیدات داخلی نشود
یکشنبه, 04 بهمن 1394
یادداشت اقتصادیبرجام، فرجام تولیدات داخلی نشود آنچه امروز به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید که موجب ایجاد بارقه امید در همه آحاد جامعه...
شعارهای انتخاباتی؛ بایدها ونبایدها
چهارشنبه, 18 آذر 1394
یادداشتشعارهای انتخاباتی؛ بایدها ونبایدهاحسن اشجعی اسفند ماه امسال صفحه دیگری از تاریخ انتخابات کشور ورق خواهد خورد ومردم عزیز کشورمان به مانند دوره های قبل با...

کاهش مسافت تهران - بندرعباس تا ۵ ساعت

گردشگری تنها ظرفیت استان هرمزگان نیست؛ بلکه این استان در زمینه داشتن سنگ آهن، منگنز و سایر منابع معدنی بسیار با استعداد است؛ اما معمولا معادن در کرمان، یزد و مشهد بیشتر در خصوص ذخایر معدنی معرفی می شوند. 
به گزارش خبرنگار ما؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشستی با خبرنگاران که در بندرعباس برگزار شد؛ ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه  جزیره هرمز مرکز برگزاری فستیوال های جهانی می شود بیان کرد: جزو برنامه های بلند مدت است که مسیر ریلی و برقی تهران به بندرعباس طی ۵ یا ۶ ساعت سپری شود. وی گفت: سواحل این استان 3 برابر سواحل شمالی کشور است و 14 جزیره با ویژگی های منحصر به فرد گردشگری وجود دارد که برخی از آنها در دنیا بی نظیر است؛ به گونه ای که کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال این جزایر هستند.
وی با تاکید بر اینکه در همه بخش ها در استان دارای پتانسیل هستیم گفت: در بعد گردشگری نیاز به حمایت ویژه ای داریم. اینجا سرزمین استعداد ها و فرصت هاست. دریا و خشکی همگی از ظرفیت های استان و متعلق به ملت ایران است؛ اما سوالی که مطرح است اینکه چرا ایرانیان سالانه در حدود 10 میلیارد دلار برای سفر به ترکیه، امارات و ساحل گردی در کشورهای خارجی هزینه می کنند؛ اما ندانند که چه ظرفیت هایی در کشورمان وجود دارد؟
همتی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در زمینه معادن نیز مورد غفلت قرار گرفته است گفت: معادن کم نظیری داریم که متاسفانه تاکنون هیچ گونه مذاکره ای برای آنان صورت نگرفته است. در زمینه سنگ آهن، گچ، منگنز، فولاد و ... ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی وجود دارد که تا این لحظه بکر باقی مانده اند. به خصوص صنایع آب بر مثل فولاد که باید در کنار ساحل باشند اما به غلط در استان هایی مثل اصفهان، کرمان، یزد و ... که با مشکل کم آبی مواجه اند؛ راه اندازی و احداث شده اند و حالا مسئولان مجبورند که با شیرین کردن آب و انتقال به این مراکز مشکل کم آبی را حل کنند. از لحاظ سنگ آهن، کنسانتره، گندله سازی، آهن اسفنجی، فولاد و ده ها و صدها صنعت فولادی دیگر در استان ظرفیت وجود دارد که در صورت استفاده از این پتانسیل ها می توان باعث ایجاد اشتغال و افزایش تولید و صادرات شد. همچنین حمل و نقل و نزدیکی به آبهای آزاد نیز مزیتی دیگر برای توسعه چنین فعالیت هایی است.
به گفته وی هم اکنون 2 میلیون و 900 تن فولاد در استان هرمزگان تولید می شود که قرار است به 10 میلیون تن افزایش یابد. ضمن آنکه تا افق 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور باید به رقم 55.5 تن برسد که با این افزایش ظرفیت این هدف محقق خواهد شد.
همتی درباره جاذبه های گردشگری استان هرمزگان گفت: ما ایرانی ها کشورمان را خوب نمی شناسیم سه برابر سواحل شمال ایران در هرمزگان وجود دارد اما آن را خوب ندیده ایم و فقط جاده های شمال را در ۶ ماهه اول سال پر ترافیک می کنیم.
استاندار هرمزگان درباره ایجاد زیرساخت های حمل و نقل در استان بیان کرد: نیاز به خط ریلی گسترده داریم و از الان با سازمان راهداری در بحث ریل کارهای جدیدی را آغاز کرده و دیدگاه هایمان را نزدیک کرده ایم. این اتفاق باید برای بندرعباس بیفتد که حمل و نقل ارزان و با سرعت انجام شود.  باید روی خط ریلی از تهران به اصفهان سپس اصفهان به بافت و شهرستان بافت به بندرعباس کار شود گفته شده که تا سال ۹۸ این مسیر تکمیل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد در حوزه حمل و نقل مسافر ریلی تحول اساسی ایجاد می شود. یعنی مسافران از تهران به بندرعباس به جای ۱۸ ساعت تنها ۱۰ ساعت در مسیر خواهند بود. این اتفاق در کوتاه مدت می افتد. در برنامه های میان مدت نیز در نظر داریم تا این مسیر برقی شود. اگر این پروژه نیز الان کلید بخورد جزو برنامه های بلند مدت هرمزگان خواهد بود و مسافر مسیر تهران به اصفهان، یزد، کرمان و بندرعباس را در ۵ ساعت طی می کند. ما باید جاده ها را نیز درست کنیم تا دسترسی مردم به مناطق گردشگری استان آسان تر شود. اگر بتوانیم زیرساخت ها را به سرعت با کمک بخش خصوصی انجام دهیم شاهد تحول در استان خواهیم بود. چون هیچ کدام از این کارها با بودجه دولتی به سرعت انجام نمی شود  باید بخش خصوصی ورود کند ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم که همه امکانات را برای حضور بخش خصوصی فراهم می کنیم.
همتی بیان کرد: دولت مصوبه آزاد راه بندر به کرمان را نیز مصوب کرده تا بخش خصوصی آن را انجام دهد. آزاد راه بندرعباس به سیرجان نیز مصوبه دولت است که آن هم باید توسط بخش خصوصی انجام شود. ما به دنبال باز کردن راه مناسب از فارس به بندرعباس هستیم باید به سمت آزادراه برویم. استان هرمزگان ۱۰ فرودگاه دارد کدام استان چنین ظرفیتی را دارد؟ اکنون فرودگاه های سیری، ابوموسی، قشم، بندر لنگه، جاسک، تنب بزرگ، کیش و لاوان فعال هستند.
همتی از ایجاد تحولی در امکانات اقامتی جزیره هرمز  تا عید سال ۹۷ خبر داد و گفت: جزیره هرمز بهشت خاک شناسی با ظرفیت داشتن انواع خاک ها و سنگ ها در رنگ های متنوع است. گروهی در این زمینه مطالعه می کنند و به دنبال این هستیم که اجازه ندهیم ساخت و ساز آجر و تیشه و یا معماری مدرن به بافت سنتی هرمز وارد شود. ما باید به سمت ساخت و ساز ایجاد مکان های اقامتی همگون با جامعه محلی و بومی مانند مضیف و یا خانه های سنتی دیگر برویم. ما دیگر اجازه نمی دهیم که جزیره هرمز نیز مانند کیش و قشم به سمت ساخت و سازهای مدرن پیش برود باید ساخت و ساز در این جزیره ساماندهی شده باشد.
وی افزود: همچنین قرار است تا جزیره هرمز به مرکز فستیوال های جهانی بین المللی و منطقه ای در زمینه های مختلف ورزش، موسیقی، ورزش های دریایی و ... تبدیل شود. در یک گام از همه زمین شناسان معروف دانشگاه های دنیا دعوت می کنیم که این منطقه را ببینند و مبلغی برای جزیره هرمز در کشور خودشان شوند. در حوزه حمل و نقل دریایی نیز بخش خصوصی در حال کار بر روی کشتی های با کیفیت است و تسهیلاتی در نظر می گیرند که تردد در دریا ارزان و راحت انجام شود. با ستاد فرمان اجرایی امام نیز مذاکراتی در این زمینه شده است که آنها هم سرمایه گذاری کنند.

اضافه کردن نظر

قیمت ارز و سکه

Copyright © 2015 پایگاه خبری اقتصاد ملت. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.